ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Όσον αφορά την ιστορία με το στράτευμα, είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο όπου βρέθηκε ένας επίορκος και έκανε μια δουλειά ή όπως όλα δείχνουν πρόκειται περί μιας κατάστασης που έρχεται και από χρόνια πίσω και συνεχίζεται κανονικά. Εννοώ γι” αυτές τις πλαστές απαλλαγές.»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Πρώτα απ” όλα δεν ξέρουμε ακριβώς τι συμβαίνει και πρέπει να δούμε το τελικό πόρισμα. Πρέπει πρώτα απ” όλα να ξέρουμε ότι σε ένα μεγάλο οργανισμό όπως είναι οι ένοπλες δυνάμεις, δεν είναι απίθανο να παρεισφρήσει μία συμμορία, ένα κύκλωμα, το οποίο θα εκμεταλλευθεί μία κατάσταση. Αυτό δεν αποκλείεται, γι” αυτό χρειάζεται
οι έλεγχοι να επαγρυπνούν.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Υπάρχει όμως και είναι ολοφάνερο πια αυτό μια
τάση στους έχοντες και κατέχοντες που έλεγε και παλιά το ΠΑΣΟΚ, να χρησιμοποιούν κάθε μέσο που έχουν στα χέρια τους είτε είναι νομότυπο, είτε όχι γιατί υπάρχουν και τα νομότυπα, υπάρχουν φωτογραφικές διατάξεις προκειμένου να αποφύγουν μια υποχρέωση την οποία οι υπόλοιποι…»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Αυτό δεν είναι αποκλειστικό θλιβερό προνόμιο του στρατού μόνο, συμβαίνει στην ελληνική δημοκρατία και γι” αυτό πρέπει να έχουμε τους θεσμούς που ελέγχουν και ελέγχονται.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Επί των ημερών σας, είχατε ζήσει τέτοια φαινόμενα;»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Ναι, είχα. Όπως ξέρετε είχαν δημιουργηθεί και θέματα εκείνη την εποχή, μιλάμε τώρα για την περίοδο ’93-’95. Υπήρχε μία χαλαρότητα την οποία κλήθηκα να αντιμετωπίσω και νομίζω ότι η μέθοδος που ακολούθησα ήταν αποτελεσματική. Τι έκανα; Πρώτον, προχώρησα σε πολύ συχνές αλλαγές του προσωπικού των υπηρεσιών και της σύνθεσης των επιτροπών. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί δεν επιτρέπει να καλλιεργηθεί μία κατάσταση. Το δεύτερο το οποίο μπορούσα να το κάνω τότε, δεν είμαι σίγουρος αν μπορεί να γίνει σήμερα γιατί έχουμε και την ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων, είχα επιβάλει τον κανόνα ότι δεν θα γίνει εξαίρεση σε κανέναν. Εάν γίνει εξαίρεση, θα πρέπει να περάσει από επιτροπή και το αποτέλεσμα δημοσιοποιείται και δημοσιεύεται στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Αυτό λειτούργησε αποτελεσματικά σε πολλά και ανάγκασε πολλά επώνυμα στελέχη κυρίως από τον καλλιτεχνικό χώρο, θα θυμόσαστε αυτές τις περιπτώσεις, που τελικά ντύθηκαν στο χακί.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Τώρα δεν μπορεί να γίνει όμως, είδατε η Αρχή Προστασίας είναι κάθετη σ” αυτό το θέμα και το Συμβούλιο Επικρατείας.»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Εδώ μπαίνει ένα μεγάλο θέμα. Βεβαίως πρέπει να προστατευθεί και είναι νομίζω πρόοδος της δημοκρατίας μας ότι προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα του πολίτη. Δεν μπορεί να διασύρεται ένας πολίτης. Θέματα τα οποία αφορούν την προσωπικότητά του και την ιδιωτική του ζωή, δεν μπορούν να δημοσιοποιούνται. Όμως εάν κάποιος ζητάει νομίμως μία εξαίρεση από ένα κανόνα, εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό να μην είναι γνωστό. Αντίθετα ακριβώς επειδή υπάρχει αυτή η συσκότιση, κυκλοφορούν όλες οι φήμες ποιοι βουλευτές δεν έχουν πάει στο στρατό κλπ. Αυτό το θέμα είχε τεθεί επί υπουργίας μου και μου είχε ζητηθεί να καταθέσω στοιχεία τότε βουλευτών που δεν είχαν υπηρετήσει στο στρατό. Είχα κάνει μία έρευνα και το πόρισμα το είχα στείλει στον πρόεδρο της Βουλής. Πρέπει να σας πω ότι όσοι δεν είχαν- μιλάμε τώρα για παλιά εποχή ’93-’94- υπηρετήσει στο στρατό, νομίμως δεν είχαν υπηρετήσει και απαλλαγεί. Άρα εάν υπάρχει κάποιος ψόγος είναι στους νόμους που είχαμε περάσει, όχι στις διαδικασίες.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Όσον αφορά το θέμα για το άρθρο 16, εσείς είστε υπέρ του να ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ τώρα την αναθεώρηση υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16;»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Εγώ νομίζω ότι το άρθρο 16 πρέπει να αλλάξει. Πρώτα απ” όλα, να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, το άρθρο 16 στην
πράξη δεν ισχύει. Δεν έχουμε δωρεάν δημόσια παιδεία και έχει μπει από την πίσω πόρτα μία μορφή ιδιωτικοποίησης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης είτε με τα πανεπιστήμια στο εξωτερικό, με τα κολέγια που έγιναν κλπ. Αυτά πρέπει να τα αναγνωρίσουμε.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Επειδή αυτό το ακούω από πολλές πλευρές, αυτό χρειάζεται αναθεώρηση του άρθρου 16 για να προχωρήσουμε στη ρύθμιση με ένα νομοθετικό τρόπο του πως λειτουργούν και τι παράγουν αυτές οι σχολές; Τα κολέγια για παράδειγμα;»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Και ναι και όχι. Εξαρτάται τι θέλουμε να κάνουμε. Εάν θέλουμε να τα διαβαθμίσουμε δηλαδή να πούμε κάτω από ποιους όρους και προϋποθέσεις θα μπορούν και αυτά να παράγουν διπλώματα αναγνωρισμένα και ισότιμα με κάποια άλλα και πρέπει να τα διαβαθμίσουμε, τότε χρειάζεται φυσικά αναθεώρηση του άρθρου 16. Εάν δεν τα διαβαθμίσουμε, τα θεωρούμε ας πούμε κέντρα ελευθέρων σπουδών όπως είναι και τα ΙΕΚ παραδείγματος χάρη κλπ, τότε μπορεί θαυμάσια ο κοινός νομοθέτης να θέσει κάποιους όρους της λειτουργίας τους.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Η Κοινοτική οδηγία την οποία είμαστε αναγκασμένοι να εφαρμόσουμε απ” τον Σεπτέμβρη που λέει για την αποδοχή ουσιαστικά την επαγγελματική δηλαδή κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, σε τι μας οδηγεί; Ρυθμίζει τα πράγματα κανείς με ένα νόμο ή πρέπει να αλλάξουμε;»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Το θέμα της λειτουργίας των σχολών αυτών μπορεί να ρυθμιστεί και με τον κοινό νομοθέτη. Δεν χρειάζεται αναθεώρηση του άρθρου 16, αυτό να το ξεκαθαρίσουμε. Εάν όμως θέλουμε μερικά από αυτά ή κάποια άλλα πανεπιστήμια σοβαρά να έρθουν στην Ελλάδα και να λειτουργήσουν ως πανεπιστήμια, τότε η νόμιμη λειτουργία τους σε πανεπιστημιακό πια επίπεδο χρειάζεται αναθεώρηση του άρθρου 16.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Πολιτικά το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ένα πρόβλημα στο εσωτερικό του εννοώ με κορυφαία του στελέχη να διαφωνούν με την αναθεώρηση του Συντάγματος στο άρθρο το συγκεκριμένο;»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Εδώ πρέπει να εξηγήσουμε κάτι. Νομίζω ότι στο ΠΑΣΟΚ όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνει αναθεώρηση του άρθρου 16 γενικά, πρώτον για να προστατευθεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος των κρατικών πανεπιστημίων γιατί το άρθρο 16 δεν προστατεύει ικανοποιητικά τα κρατικά πανεπιστήμια. Δεν επιτρέπει παραδείγματος χάρη μία σωστή πορεία αξιολόγησής τους. Δεύτερον, θα πρέπει να δεχθεί μία πραγματικότητα ότι μπορούν κάτω από ειδικές περιπτώσεις να λειτουργήσουν και μη κρατικά πανεπιστήμια στη χώρα μας.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Ναι αλλά αυτό είναι μια ιστορία που θα την καθορίσει, τις ειδικές περιπτώσεις δηλαδή και το πλαίσιο, ο νόμος.»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Εκεί συμφωνούμε όλοι. Εκεί που υπάρχει μία συζήτηση ακόμα, δεν θα έλεγα διαφωνία, είναι εάν θα δώσουμε μια ανοιχτή εντολή στην αναθεωρητική Βουλή- στην επόμενη- να προσδιορίσει αυτή τις λεπτομέρειες και τον εκτελεστικό νόμο και θα ζητήσουμε μία πλειοψηφία 180 βουλευτών τότε ή θα το αφήσουμε να περάσει και με μία πλειοψηφία ίσως μικρότερη. Εκεί είναι το θέμα. Εκεί γίνονται συζητήσεις, ώριμες συζητήσεις νομίζω, έχουμε ακόμα ένα μήνα μπροστά μας και θα δούμε τι θα γίνει.»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: » Λέει κανείς ότι αν απόψεις που λένε ότι δεν θέλω να ψηφίσω τώρα για να μη δώσω στην επόμενη Βουλή την αναθεωρητική στην όποια πλειοψηφία- την απλή πλειοψηφία- να καθορίσει όπως θέλει το περιεχόμενο και τον νόμο βεβαίως, είναι οι απόψεις που λένε στην πραγματικότητα ότι φοβάμαι ότι δεν θα είμαι εγώ κυβέρνηση στην επόμενη Βουλή και επομένως δεν θα κάνω αυτό που θέλω.»

Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ: » Όχι, αδικούμε και αυτή την άποψη. Αυτό που λέει η άποψη είναι: ακόμα κι εμείς να είμαστε κυβέρνηση, που ελπίζουμε να είμαστε, δεν θέλουμε η απόφαση αυτή να ληφθεί μόνο από ένα κόμμα. Θέλουμε μία διακομματική συμφωνία.»

Print this pageEmail this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn