ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παρακολουθήσατε ασφαλώς χθες την τηλεμαχία…

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Βέβαια…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα θέλατε να μας πείτε πρώτα μια γενική γνώμη και να περάσουμε αργότερα στα θέματα παιδείας;

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Να σας πω γενικά τη γνώμη μου. Καλό είναι που έγινε αυτό το debate χθες το βράδυ και μάλιστα με τη συμμετοχή όλων των κομμάτων. Όμως, για να πούμε την αλήθεια, η δομή αυτού του debate ήταν παράλληλες συνεντεύξεις. Έτσι δεν υπήρχε η δυνατότητα να βγει πολιτικό συμπέρασμα από μια πραγματική αντιπαράθεση. Αντίθετα, αν ο ένας πολιτικός είχε τη δυνατότητα να ρωτήσει ή να κάνει παρατηρήσεις πάνω σε αυτά που είπε ο πολιτικός του αντίπαλος το έδαφος θα ήταν πιο γόνιμο για πολιτικά συμπεράσματα. Εν πάση περιπτώσει, η όλη προσπάθεια ήταν θετική. Δεν υπήρχαν κερδισμένοι και χαμένοι. Όλοι παρουσιάστηκαν αξιοπρεπώς και πρόβαλαν τις δικές τους τις θέσεις.
Πιστεύω ότι χαμένοι ήταν οι δημοσιογράφοι. Εγώ περίμενα να είχαν πιο διεισδυτικές ερωτήσεις και να είναι και λίγο καλύτερα ενημερωμένοι έτσι που, τουλάχιστον στη δεύτερη ερώτηση, όταν η απάντηση δεν ήταν ικανοποιητική, να εντοπίσουν τις ερωτήσεις τους σε πιο συγκεκριμένα θέματα.
Παραδείγματος χάριν: Η κα. Παπαρήγα – η οποία ήταν καλή – έλεγε ότι μπορεί να αυξήσει τους μισθούς στα 1.100 ευρώ και αυτό το ποσό θα το πάρει από τα υπερκέρδη των επιχειρήσεων. Σε αυτό το σημείο, θα έπρεπε να ήταν ενημερωμένοι και να πούνε πόσα δισεκατομμύρια είναι τα υπερκέρδη των επιχειρήσεων; Πόσα τρισεκατομμύρια χρειαζόμαστε για την πολιτική που προτείνετε; Αμέσως θα διαφαινόταν ότι αυτό είναι ουτοπικό.
Αυτή η διεισδυτική συζήτηση δεν έγινε. Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Αυτό το αφήνουν τώρα σ” εμάς που κάνουμε συζήτηση, να ανοίξουμε δηλαδή έναν πολιτικό διάλογο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπήρξε κι ένα γενικό συμπέρασμα, ότι στο μέλλον δεν θα έχουμε τέτοιου είδους debate. Θα πρέπει να τροποποιηθεί κάπως.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Θα πρέπει ο διάλογος να είναι ουσιαστικός. Βέβαια, είναι δύσκολο να κάνεις ουσιαστικό διάλογο με 5 αρχηγούς κομμάτων, πρέπει όμως να βρεθεί ένας τρόπος, να χαλαρώσει κάπως το πράγμα, π.χ. να υπερβούμε το ενάμισυ λεπτό χωρίς βέβαια να επεκταθούμε σε πολλές ώρες. Κυρίως όμως, επιμένω στο εξής: Όταν ο κος. Καραμανλής έλεγε κάτι που δεν ήταν ακριβές, θα έπρεπε να είχε τη δυνατότητα ο Γιώργος Παπανδρέου να είχε τη δυνατότητα να κάνει μια παρατήρηση, μια ερώτηση και να δοθεί σε αυτήν και μια απάντηση. Από αυτό θα έβγαιναν συμπεράσματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό θα ήταν χρήσιμο κυρίως στον Γιώργο Παπανδρέου και στο ΠΑΣΟΚ που επιδιώκει να ανατρέψει τις προβλέψεις των σφυγμομετρήσεων.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Ένας διάλογος με άλλη δομή, νομίζω, θα βοηθούσε περισσότερο το Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος τα πήγε πάρα πολύ καλά χθες, πρέπει να προσθέσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, εκ του αποτελέσματος, ο Καραμανλής που δεν ήθελε να ανατρέψει τίποτε τα πήγε καλύτερα.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Ο Καραμανλής ακολούθησε τη στρατηγική του μη λάθους, όπως και όλοι, να μην κάνουν κανένα «φάλτσο». Γι” αυτό δεν ήταν και αρκετά ανοικτοί και χαλαροί για να ζωντανέψει και η συζήτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς ίσως θα θέλατε να ασχοληθούνε περισσότερο οι αρχηγοί με τα θέματα της οικονομίας. Εκείνοι όμως αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της συζήτησης στα θέματα της παιδείας, συμφωνώντας να καταργήσουν τις ρυθμίσεις του Αρσένη, με άλλα λόγια.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Δεν είπαν αυτό. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έγινε μεταξύ 1996-2000. Τα Ολοήμερα Σχολεία μένουνε. Η ανοιχτή πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μένει. Η Ενισχυτική Διδασκαλία μένει. Το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο μένει. Η εκπαίδευση μένει. Αυτό το οποίο δεν έγινε μεταξύ 2000-2004 και ήθελα να το δω ήταν η εφαρμογή της Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα έδινε μια άλλη ποιότητα στην Παιδεία. Αυτό που είπανε χθες ήταν ότι θα συζητηθούν βελτιώσεις στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εγώ είμαι ανοικτός να ακούσω τέτοιες προτάσεις.

Η μόνη πρόταση που βλέπω ότι μπορεί να περπατήσει και την είχα στηρίξει όταν ήμουν Υπουργός Παιδείας ήταν να υπάρχει κινητικότητα μέσα στα Πανεπιστήμια. Και θα σας εξηγήσω τι εννοώ: Θα ήθελα να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όχι σε Τμήμα, αλλά σε ένα ευρύτερο πεδίο γνώσης (5 Πεδία Γνώσης, 5 Μεγάλες Σχολές) και μετά από 2 χρόνια κοινών μαθημάτων, (γιατί τα μαθήματα για τους Ιατρούς, τους Φαρμακοποιούς και τους Υγειονομικούς) να έχουν τη δυνατότητα, μετά από εσωτερικές εξετάσεις να μεταφέρονται από το ένα Τμήμα σε άλλο. Έτσι, θα δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία στα παιδιά, με άλλα πιστοποιητικά μάθησης και απόδοσης να κριθούν.

Αυτό θα είναι μια σημαντική πρόοδος, η οποία εμπεριέχεται στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Έχω γράψει εκτενώς γι” αυτή τη ρύθμιση και ευχαρίστως θα έβλεπα την εφαρμογή της, αν και έχει αρκετές πρακτικές δυσκολίες για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Πρέπει όμως να προχωρήσουμε. Από εκεί και πέρα, δεν βλέπω τι άλλο μπορεί να γίνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως, όλοι εμείς θα θέλαμε να βλέπαμε μια τέτοια συζήτηση προεκλογικά, μια συζήτηση σε βάθος, από ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενό τους.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Από τα 8 σημεία που προέβαλλε η ΝΔ για την Παιδεία, τα 6 είναι επανάληψη των θέσεων της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Τα δύο που διαφέρουν είναι η κατάργηση των εξετάσεων στη Β” Λυκείου και η ανοχή στα λεγόμενα μη κρατικά κερδοσκοπικά ιδρύματα. Ως προς τα υπόλοιπα, βλέπω ότι, ενώ δεν υπήρχε σύγκλιση απόψεων στο παρελθόν – όπως ξέρετε η ΝΔ έχει χτυπήσει πολύ την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση – ότι προσεγγίζουν τις θέσεις μας. Επομένως, βλέπω τη δυνατότητα μιας ευρύτερης συναίνεσης σε ένα δεύτερο κύμα μεταρρύθμισης που δεν θα ανατρέπει την προηγούμενη, αλλά θα τη βελτιώνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Αρσένη, σας ευχαριστούμε πολύ.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ: Παρακαλώ, γεια σας.

Print this pageEmail this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn