Ανακοίνωση Γεράσιμου Αρσένη, μετά τη σημερινή συνάντησή του με τον Υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου:

Με τις σημερινές ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για την αποφοίτηση των μαθητών από το Ενιαίο Λύκειο ολοκληρώνεται με επιτυχία η πρώτη φάση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Κατά την πρώτη αυτή φάση έγιναν πέντε μεγάλες τομές:

Έγινε πραγματικότητα το όραμα του ελληνικού λαού για άνοιγμα της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από τη δημιουργία 70 νέων τμημάτων και τη διεύρυνση των προσφερομένων θέσεων από 42.000 το 1995 στις 85.000 το 2000. Αποτέλεσμα της διεύρυνσης είναι οι φετινοί απόφοιτοι του Ενιαίου Λυκείου να μπορούν, αν το επιθυμούν, από το Σεπτέμβριο να φοιτήσουν σε Ελληνικά Ιδρύματα. Συγκεκριμένα, για τους φετινούς αποφοίτους του Λυκείου, οι προσφερόμενες θέσεις είναι 61.500 ενώ πριν από τη μεταρρύθμιση οι θέσεις αυτές ήταν περίπου 13.000. Με άλλα λόγια, ενώ πριν είχαμε ποσοστό αποτυχίας πάνω από 80%, σήμερα το ποσοστό αυτό προσεγγίζει το μηδέν

Κατοχυρώθηκε η αυτοτέλεια του Ενιαίου Λυκείου, με τη θέσπιση νέου αναλυτικού προγράμματος και την εισαγωγή ενός σύγχρονου εξεταστικού συστήματος που πιστοποιεί έγκαιρα, με διαφάνεια και αξιοπιστία, το μαθησιακό και εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, τόσο σε επίπεδο μαθητή, όσο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Μέσα από την πιστοποίηση, για πρώτη φορά, αναδεικνύονται μαθησιακά κενά και αδυναμίες της εκπαιδευτικής λειτουργίας, καθιστώντας έτσι δυνατή τη λήψη καταλλήλων μέτρων.

Προωθήθηκε η ουσιαστική αναβάθμιση της σχολικής λειτουργίας με τη δημιουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, την κατάργηση της επετηρίδας, τη βελτίωση των βιβλίων, την παραγωγή σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού και την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, βιβλιοθηκών και εργαστηρίων.

Εισήχθη η δια βίου εκπαίδευση στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με την επιτυχή λειτουργία του Ανοικτού Πανεπιστημίου και 24 Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.

Ενισχύθηκε ουσιαστικά η τεχνική εκπαίδευση, με τη δημιουργία των ΤΕΕ, την εισαγωγή νέων αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού για νέες ειδικότητες.

Οι πέντε αυτές τομές είναι το πρώτο βήμα. Για να προχωρήσει το έργο της μεταρρύθμισης χρειάζεται πολιτικό θάρρος, συνέπεια και ανθεκτικότητα στις συνεχείς πιέσεις των αντιμεταρρυθμιστών, των συντεχνιών και των οικονομικών συμφερόντων. Βελτιωτικά μέτρα φυσικά μπορούν και πρέπει να λαμβάνονται μετά από υπεύθυνη αξιολόγηση αρκεί αυτά να μην είναι άλλοθι υποχωρήσεων σε πιέσεις που διαβρώνουν τον κορμό της μεταρρύθμισης.

Ανάμεσα στα θέματα προτεραιότητας που είχαν προγραμματισθεί και πρέπει να προωθηθούν συμπεριλαμβάνονται και τα εξής:

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, βάσει του Π.Δ. 140/98 και της Υ.Α. 1938/1998

Νέο μισθολόγιο εκπαιδευτικών, με βάση το πόρισμα της Επιτροπής Μπλέσιου,

Αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών και των βιβλίων σ΄ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και, σ΄ αυτό το πλαίσιο, άμεση εφαρμογή του Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο

Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, κυρίως στα ΤΕΕ,

Οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ΑΕΙ

Προώθηση του ρόλου των ΤΕΙ στο πλαίσιο του Ν.2817/2000 (άρθρο 16)

Καθιέρωση της οριζόντιας κινητικότητας των φοιτητών από Τμήμα σε Τμήμα, μετά από αξιολόγηση, στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Print this pageEmail this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn